Om forfatteren
Rikke Bundgaard er lærer og har i mange år arbejdet fokuseret med børn og unge med læse- og stavevanskeligheder. Det har altid optaget Rikke at finde finurlige omveje for at give et barn den optimale læring uanset faglige eller sociale udfordringer. Rikke har erfaring med elever i egne danskklasser og som støttelærer, både i forbindelse med individuelle og gruppeforløb. Rikke er desuden koordinator for skolens støttecenter og har en PD i specialpædagogik.
Gennem årene er det ikke kun den faglige del, Rikke har været optaget af. Hun fandt ret hurtigt ud af, at det ofte er i tæt samarbejde med den enkelte elev, at man finder den optimale løsning i forhold til at lære at læse og stave. Flere børn har nemlig diagnoser og andre udfordringer med i klasserummet, som kræver en specialiseret viden og ekstra opmærksomhed på særlige behov. Til det udnytter Rikke sin uddannelse som narrativ familie- og traumeterapeut.
I 2022 udgav Rikke sin første bog ”Ordblinde elever – Metoder Redskaber Øvelser”. Rikke tilbyder desuden kurser og foredrag om at undervise elever med læse- og stavevanskeligheder.